Beato Bertrando: Fieste dal Patron “CIVÎL”

Photolife-1360x765DomenicaUDIN -FIESTE DAL PATRON CIVÎL” 2021 aa

Udine – Celebrazioni d’iniziativa popolare nel ventennale della proclamazione del Patrono Civile di Udine e nel trentennale della relativa campagna civica di promozione in cerca di locali radici inclusive di cittadinanza e di civiltà… Il comitato promotore  Moviment Civic Cultural Alpin Adriatic “Fogolar Civic” e il Circul universitari Furlan con l’aiuto del Comune di Udine e della Parrocchia de Nunziade in Domo. 

Promotôrs prins e storics il Moviment Civic Culturâl Alpin-Adriatic “Fogolâr Civic” e il Circul Universitari Furlan “Academie dal Friûl”, sot patronât, cun jutori e acet dal Comun di Udin & de Parochie de Nunziade in Domo, il bon pro ideâl des sambleis dal bas dal Parlament culturâl furlan e dal Renc citadin di Udin che po si da dongje l’impegn civîl e sociâl plui variât che al sedi in citât: Associazion di Udin pe riscuvierte de democrazie partecipade storiche “Pro Arengo Udine”,

Club pe Unesco di Udin, Confraternite dal Crist di Udin, Coordenament citadin dal borc de Stazion di Udin, Pro Loco di citât “Borgo Sole Udineovest” APS, Associazion su Juliete e Romeu in Friûl, Coordenament furlan euroregjonalistic “Europa Aquileiensis”, Ordin sovran di Sant Zuan di Jerusalem, Cipri, Rodi, Malte e Sant Pieri di Russie.

Bertrando venne elevato al Patriarcato di Aquileia il 4 luglio 1334. Di età già avanzata, arrivò in Friuli con un ben preciso piano di riforme istituzionali ed ecclesiastiche, amministrative e militari da compiere.  Già professore di diritto all’Università di Tolosa delineò la scrittura friulana usando gli accenti francesi per la giusta fonetica.